Dávno sú preč časy, keď si ľudia ihneď po zobudení sa bežali k rannej k káve kúpiť si dennú tlač. Pominuli sa veru aj časy, keď sme netrpezlivo čakali letáky z obchodných reťazcov , katalógy predajcov zájazdov, kozmetiky, náradia.
Väčšina ľudí dnes znechutene otvára poštovú schránku s konštatovaním, že je zbytočným plytvaním papiera tlačiť letáky.
Koľko stromov by sa dalo zachrániť nebyť letákov !
V čase internetu a digitalizácie je veru leták, katalóg už iba zbytočným plytvaním peňazí !
Kto ho dnes číta ?
Asi všetci odpovieme, že dôchodcovia ! Sú ale práve dôchodcovia cieľovou skupinou nákupu elektrospotrebičov, luxusných dovoleniek, kozmetiky ?
V drvivej väčšine celkom isto nie. Zo svojich dôchodkov chudáci sledujú akurát akcie mäsa, mlieka, mliečnych výrobkov.
Väčšina letákov a informačných brožúr končí pri autách ponúkajúcich za zber papiera toaletný papier.
Cestou z práce vidím pre naším blokom úhľadne zviazané letáky, katalógy, brožúry. Netrúfam si odhadnúť koľko peňazí stojí obchodné reťazce výroba a tlač letákov !
Cestovné kancelárie už veru pochopili, že ľudia si síce katalóg zoberú, ale rozhodujú sa nie podľa obrázkov a podľa katalógovej ceny, ale podľa :
- Ceny
- Recenzie
- Osobnej skúsenosti
- Odporúčania známych
Spočítal niekto, koľko papiera sa ročne recykluje ? Koľko sa vyhodí a skončí v košoch, kontajneroch, na zemi, v potoch, riekach, v lese ?
Koľko rokov potrebuje rásť strom z ktorého sme vyrobili neužitočný leták ?
Čo alebo kto to dokáže zastaviť ? Nezáujem ľudí o letáky už predsa tu je ! Kedy zareagujú obchodné reťazce a zvolia inú formu propagácie výrobkov ?
Kedy zareaguje štát a zdaní mimoriadnou daňou všetky letáky, katalógy a brožúry ? Likviduje plastové tašky, plastové veci a nahrádzame ich prírodnými ! Úspech je to ale iba zdanlivý – áno je správne, že sa v prírode nebudú zhromažďovať tony plastových výrobkov s ktorými si príroda nevie rady ! Ale je správne, že vyrubujeme stromy, aby sme vytvorili náhrady za tieto výrobky ? Je to ekologické ?
Akosi tomu nemôžem veriť!