Populárna a hlavne pravidelne navštevovaná sociálna sieť Facebook nedávno testovala viacero zaujímavých nástrojov, ktoré by v blízkej budúcnosti mohli dostať reálnu podobu a každodenné využitie. O aké nástroje však išlo a hlavne: Aký budú mať efekt pre bežných užívateľov?
Potenciálne nástroje Facebooku by v najbližšej dobe vedeli zistiť nielen kde sa momentálne nachádzate, teda nezaznamenávali by len súčasnú polohu, ale zároveň by vedeli predpokladať, kam chcete ísť.
- Možno sa pýtate, ako je to možné?
Nie, tieto nástroje sa nebudú spoliehať na nadprirodzené zmysly či veštbu vášho osudu, ale budú vychádzať z veľmi pravdepodobných údajov. Tieto údaje automaticky poskytnete vy sami tým, že Facebook prakticky už dnes dokáže zistiť vašu polohu a na základe vášho zaužívaného stereotypu, respektíve určitých pravidelných intervalov bude vedieť predpokladať, kam máte namierené. Opíšme si to zrozumiteľnejšie v praxi.
- Konkréty človek chodí povedzme v určité dni do posilovne a odtiaľ do reštaurácie, v piatok večer zasa do kaviarne, v sobotu do obeda na nákupy. Vytvoril si určitý stereotyp, ktorý Facebook zaznamená a následne bude vedieť predpokladať, že ak dotyčný odchádza z posilovne, staví sa v reštaurácii ako aj to, že v piatok večer pôjde na kávu či v sobotu do obchodného domu.
Na základe týchto zaznamenaných činností tak následne bude podsúvať relevantnú reklamu na konkrétne služby. Tento nástroj je zatiaľ vo fáze patentu, ktorý nesie názov Offline Trajectories. No podobný patent má byť ešte rozšírenejší, tvoriť relevantnú reklamu na základe celku a následne osloviť konkrétne skupiny. Teda na základe častej polohy a záujmov istých vekových skupín sa vytvorí celkový prehľad a podľa toho bude mierená konkrétna reklama pre konkrétne skupiny ľudí s podobnými záujmami.
- Tento projekt má názov Location Prediction Using Wireless Signals on Online Social Networks.