Jazda na motorke nám oproti jazde autom dopraje v určitom smere vyššiu dávku slobody, no na druhej strane sme vystavení vyššiemu riziku ťažkého zranenia. K preukázateľne najvážnejšiemu zraneniu sa v tomto prípade radí poranenie hlavy. Žiaľ pri väčšine nehôd je konkrétne tento typ zranenia nezlúčiteľný so životom a aj v prípade rýchlej záchrany sa nebezpečné následky (krvácanie do mozgu) môžu prejaviť až po niekoľkých hodinách. Odbočme však od týchto nepríjemných predstáv a hľadajme skôr vhodné riešenie, ako takéto riziko minimalizovať a užiť si bezpečnú jazdu.
Pravdepodobne už tušíte, že dôležitým preventívnym krokom je hlavne kvalitná prilba, ako ukážka sú ideálne AGV prilby, no pochopiteľne výber je pestrejší. Ponuka kvalitných prilieb so špecifickými vlastnosťami je dnes pomerne široká a vhodná pre každého motoristu.
V prípade nehôd, kedy bol motorkár chránený prilbou, výsledky ukazujú 88% efektívnosť zabránenia poranenia hlavy, pričom nosenie prilby zachráni zhruba 50%, teda cca každého druhého motorkára od istej smrti.
Bezpečnosť prílb je daná predovšetkým ich prevedením a konštrukciou. Napríklad otvorené prilby sú v podstate zabezpečené menej, než prilby integrálne. Ale samozrejme záleží od typu jazdy a motocykla. Na bežnú jazdu cruiserom alebo skútrom po meste primeranou rýchlosťou je otvorená prilba praktickým a pohodlným pomocníkom, prakticky tu problém nevidím, no ten by nastal v prípade, ak by ste takúto prilbu využili pri jazde na rýchlej, športovej motorke po diaľnici, kde sa každopádne najskôr hodí prilba integrálna, ktorá okrem hlavy pokrýva celú tvár. Nielenže nás uchráni v prípade nárazu, ale rovnako tlmí nárazové vlastnosti vetra (pri rýchlej jazde) a takisto dokonale tlmí zvuk. Zaujímavým spojením zabezpečenej ochrany pri rýchlejšej jazde s praktickým využitím a ovládaním sú prilby vyklápacie.