V dnešnej dobe existuje na trhu obrovské množstvo firiem, podnikateľov a obchodníkov. Cieľom každého je čo najväčší zisk a získať si dobré meno. Dnes už na to ale nestačia len zamestnanci firmy alebo samotný obchodník. Veľmi dôležitou súčasťou sa stávajú aj partneri, ktorých úlohou je rozširovanie predaja služieb alebo tovaru. Najčastejšie ide o dlhodobú spoluprácu, z ktorej majú zisk obe strany. Spolupráca dvoch subjektov býva väčšinou výhodná a dokáže posunúť firmu na vyššiu úroveň.
Existujú obchodní partneri, ktorí nakúpia produkty firmy a predávajú ich ďalej až ku spotrebiteľom. Pýtate sa kto všetko sa môže stať partnerom? Prakticky každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá robí účtovníctvo, audítorstvo alebo radí v oblasti daní.
Ako príklad si môžeme uviesť svetoznámu úspešnú firmu Apple. Aj táto firma má partnerov, ktorými je IBM, Accenture a Deloitte. Tieto veľké firmy pomáhajú Applu v predaji a rozširovaní produktov.
Ak by sme sa však chceli zamerať na slovenskú službu, predstavíme si firmu, ktorá lieči kŕčové žily. je slovenská firmy BIOXA Therapeutics s.r.o., ktorej úlohou je priniesť nové medicínske technológie na európsky trh. Špecifikuje sa na množstvo rôznych chorôb, vrátane tých
Partneri http://www.venasum.com/stranky/partneri.php sú Bioxa Therapeutics – medicína moderných technológií, Maxis, Medi a American College of phlebology. Prvým partnerom zriedkavých. Ďalším partnerom je aj spoločnosť Maxis, ktorá sa zameriava na výrobu kompresných zdravotných výrobkov. To znamená, že vyrába napríklad ortopedické bandáže, návleky na problémy s cievami či podporné pančuchy.
Dokonca nájdeme medzi partnermi aj americkú vysokú školu, ktorá sa špecializuje na žilové a cievne problémy. Na tomto príklade sme si jasne ukázali, ktoré spoločnosti majú spolupracujú s ktorými, teda často sú to firmy zaoberajúce sa podobným problémom.